Subject: Euroopa Kontrollikoja eriaruanne kutsekvalifikatsioonide kohta ELis
From: <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Jul 2024 18:09:33 +0300

<https://www.eca.europa.eu/PublishingImages/Logos/ECA_Hor_Logo_Estonian.jpg>

Hea lugeja

Meil on hea meel teile teatada, et äsja ilmus Euroopa Kontrollikoja liikme 
Stef Bloki juhtimisel koostatud eriaruanne 10/2024: „Kutsekvalifikatsioonide 
tunnustamine ELis: oluline mehhanism, mida kasutatakse siiski vähe ja 
ebajärjekindlalt“.

ELi kodanikud seisavad endiselt silmitsi paljude takistustega, kui nad 
soovivad töötada mõnes teises liikmesriigis või seal ettevõtte asutada. 
Audiitorite sõnul on kutsekvalifikatsioonide tunnustamine endiselt probleem. 
2005. aastal võttis EL vastu direktiivi, et hõlbustada 
kutsekvalifikatsioonide tunnustamist ja takistada liikmesriike kehtestamast 
kodanikele ülemääraseid tingimusi. Direktiivi kohaldamine nii riiklike 
ametiasutuste kui ka Euroopa Komisjoni poolt on aga puudulik ja kodanikele 
kättesaadav teave on sageli ebausaldusväärne. Ametiasutustel ei ole praegu 
õiguslikku kohustust kasutada hoiatusteadete registrit, kuhu on kantud 
andmed ametialaseid käitumisreegleid rikkunud isikute kohta.

Siin <https://www.eca.europa.eu/et/publications/sr-2024-10>  toodud lingilt 
leiate eriaruande ja pressiteate ELi 24 keeles.

Kui soovite kontrollikoja töö kohta rohkem teavet saada, võtke meiega 
ühendust või külastage meie veebisaiti aadressil eca.europa.eu 
<https://www.eca.europa.eu/et> . Kontrollikoja väljaannete portaali 
kasutamiseks klõpsake siin 
<https://www.eca.europa.eu/et/search-publications#k=> .

Lugupidamisega

____________________

Euroopa Kontrollikoda

Presidendi direktoraat

Institutsioonidevahelised suhted

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

eca.europa.eu <http://www.eca.europa.eu/et/Pages/ecadefault.aspx>

Käesolevas isikuandmete kaitse avalduses 
<https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/PrivacyStatementSMS_2019/Privacy-statement-sms-2019_ET.pdf> 
selgitatakse, kuidas Euroopa Kontrollikoda töötleb ja kaitseb teie 
isikuandmeid oma väljaannete levitamisel kooskõlas Euroopa Parlamendi ja 
nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrusega 2018/1725 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018R1725&from=ET> 
, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset isikuandmete töötlemisel ELi 
institutsioonides. Kui Te ei soovi enam meilt sõnumeid saada, võite end igal 
ajal postiloendist eemaldada, klikkides siin 
<mailto:[email-masked]?subject=UNSUBSCRIBE> .